Műfajával vagy gondolatvilágával az est műsorának valamennyi száma a zongoraművészre, karmesterre és zeneszerzőre utal.

Ravel sorozata, a Couperin sírja egyrészt azért ide illő mű, mert benne a zeneszerző halott barátaira emlékezett, másrészt a zongoramű zenekarra hangszerelt változata Kocsis Zoltán munkájaként elénk állítja a zeneszerző-karmestert, aki az általa szeretett nagy komponisták dalainak és zongoradarabjainak szenvedélyes hangszerelője volt. Jelképesnek tekinthető, hogy ezt a művet az amerikai-magyar Thomas Kornél személyében a Kocsis nyomdokában járó új karmesternemzedék tehetséges képviselője vezényli.

Chopin e-moll zongoraversenyével a zongoraművész Kocsisra emlékezünk: a kompozíciót előadó Érdi Tamás csodálta Kocsis Zoltánt, és arra is lehetősége nyílott, hogy együttműködjék vele – mégpedig éppen Chopin-zongoraverseny előadójaként.

Az is szimbolikus jelentőségű, hogy befejezésül az együttes zeneigazgatója, Hamar Zsolt a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar élén, négy kiváló énekes, Kolonits Klára, Bódi Marianna, Horváth István és Kovács István szólójával kortárs magyar zeneszerző, Kovács Zoltán Missa Pannonica című oratorikus művének kibővített, 2019-es változatát vezényli. Kovács Zoltán a középgeneráció tagja, 1969-ben született, alkotói tevékenysége mellett az Operaház zenekarának fagottosa.

A program:

  • Maurice Ravel – Kocsis Zoltán Couperin sírja
  • Frédéric Chopin I. (e-moll) zongoraverseny, op. 11
  • Kovács Zoltán Missa Pannonica

Közreműködik:

  • Érdi Tamás zongora
  • Kolonits Klára szoprán
  • Bódi Marianna alt
  • Horváth István tenor
  • Kovács István basszus
  • Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
  • Nemzeti Filharmonikus Zenekar
  • Thomas Kornél karmester (nyitómű)
  • Hamar Zsolt karmester