A digitális eszközök használata megváltoztatja azt, ahogyan a világot látjuk, ez a hatás gyerekeknél különösen markáns lehet. Az ELTE pszichológusai legújabb kutatásukban kimutatták, hogy a sokat mobilozó alfa generációs (2010 után született) gyerekek figyelmi stílusa eltér az idősebb generációétól, ami hosszú távon jelentősen megváltoztathatja a világot.
Február elsejéig meghosszabbítják a fennálló korlátozó intézkedéseket és a középiskolákban is marad az online oktatás – jelentette be a miniszterelnök.
Az operatív törzs azt javasolta a kormánynak, hogy a január 11-én lejáró számos intézkedés közül a középiskoláknál hosszabbítsa meg a tantermen kívüli digitális munkarendet, vagyis folytatódjon a köznevelésben és a szakképzésben a digitális munkarend - mondta Maruzsa Zoltán.
November 11-ével a 14 éven felülieknek ismét bevezették a digitális oktatást, és habár az átállás a tavaszihoz képest szinte zökkenőmentesen zajlott, a családoknak ismét nehezített pályán kell szembenézniük a mindennapos kihívásokkal. Ehhez adunk most egy kis segítséget.
A koronavírus második hulláma miatt ismét több időt töltünk otthon, de szerencsére az okoseszközeink révén számos módon tudjuk tartani a kapcsolatot a külvilággal. Sokakat persze aggaszt, hogy a gyerekek a korábbinál jóval többet nyomogatják a gépet. Tiltsuk vagy engedjük? Hol van az egészséges határ? A „tech-tudatos” szülői hozzáállásról Dr. Szondy Máté klinikai szakpszichológussal, családterapeutával beszélgettünk.