Joós Andrea bár „véletlenül” lett tanár, egyáltalán nem bánja, hogy ma ez a hivatása. A műsorvezetőként is dolgozó biológiatanárnő előadásokat, tréningeket tart, és rendületlenül hisz az élményalapú oktatás erejében. De mit jelent ez pontosan és hogyan erősíti a tanár-diák kapcsolatot? Interjúnkból kiderül!
Egész nap a telefonon lógnak, udvariatlanok és tiszteletlenek. Számos előítélet övezi a mai, digitális világban felnőtt fiatal generációt, holott ők is ugyanolyan reményekkel tekintenek a jövőbe, ahogyan azt mi tettük régen. A Fiatalok világnapja alkalmából megpróbáljuk a lehetetlent: kideríteni, milyenek is a mai fiatalok.
Az én definícióm szerint nagybetűs Tanár az, aki kellően elhivatott, valóban törődik a diákokkal, szeretettel terelgeti a gondjaira bízott gyerekeket, és szívén viseli a tanítványai sorsát. Nagy örömömre a közelgő pedagógusnap alkalmából éppen egy ilyen meghatározó tanáregyéniséggel beszélgethettem.
Sem írásbeli, sem szóbeli házi feladat adása nem javasolt a Komplex alapprogramot megvalósító iskolákban. A korai iskolaelhagyás megfékezését célzó módszertani újítás a diákok túlzott terhelése helyett élménypedagógiai elemekkel színesíti az oktatást.
Akkor érhetünk el igazi eredményeket az oktatásban, ha valós kapcsolatot képes kialakítani a tanár a diákjaival. Joós Andrea azt vallja, nincs egységes módszer, mindenkinek a hozzá leginkább illőt kell megtalálnia.