Majdnem ugyanannyiért nyaralhatunk az Adrián, mint a Balatonon - csalad.hu
CSALAD.HU
Ahol otthon vagy!

Majdnem ugyanannyiért nyaralhatunk az Adrián, mint a Balatonon

Szallas.hu
2019. jún. 18. 7:06
Életmód

Napokra lebontva közel azonos összeget fizetünk egy horvátországi utazásért, mint egy balatoniért - derül ki egy friss felmérésből.

Egy balatoni nyaralás átlagos hosszának felével tovább üdülünk Horvátországban: itthon 4,12 éjre foglalunk, a határon túl pedig 6,22 éjszakára - derült ki a Szallas.hu foglalási adataiból. A hosszabb kikapcsolódás nemcsak a napok számát, de az átlagos foglalási értéket is növeli: 64 százalékkal fizetünk többet horvát úti cél esetén. – A magyar tenger térségében átlagosan 110 ezer forint értékben foglalunk, míg szomszédaink riviéráján 180 ezer forint körül – ismertette a részleteket Keresztes Nóra, a cég marketingmenedzsere. – Ha napokra lebontjuk, ez közel azonos összeget jelent. A weboldal egy korábbi felmérése szerint ár-érték arányban inkább a horvát nyaralást választanák a magyarok, mégis a gyakorlatban jóval többen vakációznak idén a Balatonon.

– Bár számszerű adataink nincsenek, felmérésünk alapján ötből egy magyar jobban elengedi magát anyagilag, ha külföldön nyaral – mondta a szakember. Ezzel egybe cseng, hogy a horvát üdülést választók között kisebb arányban vannak azok, akik hűtőtáskával érkeznek a tengerpartra, mint akik a Balatonon töltik szabadságukat: míg az előbbi esetben a vendégek kétharmada, utóbbinál ötből négyen élnek a „bekészítés” lehetőségével.

Mindkét úti cél esetén a magyar vendégek zöme apartmanban, vendégházban vagy panzióban hajtja álomra fejét, ezek a legkelendőbb szállástípusok. A legforgalmasabb időszak július közepe. – Itthon majd július 21-én, Horvátországban 22-én találkozhatunk a legtöbb nyaraló magyarral – tette hozzá a marketingmenedzser.

Influencerek élményeit akarjuk átélni

A vendégek zöme a vízpart közelsége, az ár és a saját vagy ismerősök véleménye alapján választ ugyan úti célt, de egyre többen informálódnak utazásaik előtt tematikus blogok, Facebook-oldalak és YouTube csatornák segítségével. – Vannak olyanok is, akik kimondottan influencerek által inspirálódnak. A véleményvezérek nemcsak tájékozódásban, de akár a döntéshozatalban is befolyásolják a vendégeket – mondta Keresztes Nóra. – Többen nyilatkozták, hogy a nyaralás megtervezésére Ördög Nóra, Kasza Tibi, Vasvári Vivien, Rubint Réka vagy Viszkok Fruzsi volt hatással.

A Balatonra egy szezonban többször is visszalátogatunk

A magyar tenger partjára egyébként többször is visszatérünk strandolni. Ötből egy vendég kétszer, tízből egy akár háromszor is, 17 százalékuk viszont még ennél is többször keresi fel újra és újra a Balatont egy szezon alatt. – Köztük persze olyanok is vannak, akik a környéken laknak vagy nyaraló tulajdonosai – mondta a marketing menedzser. A Balatonra látogatók nem minden esetben foglalnak szállást: ötből egy reggel érkezik a vízpartra, de este útnak indul haza.

(Fotó: shutterstock)