Joós Andrea bár „véletlenül” lett tanár, egyáltalán nem bánja, hogy ma ez a hivatása. A műsorvezetőként is dolgozó biológiatanárnő előadásokat, tréningeket tart, és rendületlenül hisz az élményalapú oktatás erejében. De mit jelent ez pontosan és hogyan erősíti a tanár-diák kapcsolatot? Interjúnkból kiderül!
Egész nap a telefonon lógnak, udvariatlanok és tiszteletlenek. Számos előítélet övezi a mai, digitális világban felnőtt fiatal generációt, holott ők is ugyanolyan reményekkel tekintenek a jövőbe, ahogyan azt mi tettük régen. A Fiatalok világnapja alkalmából megpróbáljuk a lehetetlent: kideríteni, milyenek is a mai fiatalok.
Simon János informatikus apuka az átlagostól eltérő szempontból közelítette meg az iskolabezárás okozta új helyzetet. Ijedtség, sokkolódás és kapkodás helyett szinte azonnal felismerte a problémát: nincs minden gyereknek számítógépe ahhoz, hogy otthon tanulni tudjon. Tehát segíteni kell.
Ha lenne azzal kapcsolatban verseny, hogy a karantén alatt ki csuklik a legtöbbet, a pedagógusok biztos, hogy dobogós helyen végeznének. Amióta ugyanis az iskola hazaköltözött, vélhetően nincs olyan nap, hogy a szülők ne foglalkoznának valamilyen formában a digitális oktatással.
A koronavírus terjedése miatti otthonlétben az egyik legnagyobb felelősség az elsősök tanítása. Megtanulni olvasni, írni és számolni, ezzel együtt a mindenkori tanulás alapjait megteremteni – „csupán” ez a feladata most az elsősök szüleinek. Sejkóczki Anikó tanító néni tanácsait kértük.