A testi-lelki boldogság 7 titka - csalad.hu
CSALAD.HU
Ahol otthon vagy!

A testi-lelki boldogság 7 titka

Békési Erika
2020. nov. 15. 9:00
Életmód

Nap mint nap a boldogságért küzdünk, mégsem könnyű meglelni azt, ami pedig legtöbbször az orrunk előtt hever. Boldogságreceptet adunk most az olvasó kezébe.

A jezsuita szerzetesek a boldog élet titkát régóta három fő tevékenységben látják: mozogj többet, aludj többet, imádkozz többet. Milyen egyszerű módszer, de valamiért mégsem könnyű a megvalósítás! Sonja Lyubomirsky amerikai pszichológus egy kicsit mélyebbre ásott a modern pozitív pszichológia területén és azt állítja, hogy a boldogság meglelésében és megélésében óriási szerepe van az akaratnak. Azaz igenis tehetünk a saját boldogságunkért, csak nem mindegy, hogyan állunk hozzá az élethez. A szakember 7 pontban határozta meg a boldog élet titkát – éljünk velük, és építsük be őket a mindennapjainkba!

1. Ápoljuk a kapcsolatainkat! Találkozzunk a rokonainkkal, szervezzünk programokat a barátainkkal! Élvezzük ki az együttlét minden egyes percét és tudatosítsuk: nem vagyunk egyedül.

2. Mondjunk köszönetet! Gyakran és mindenért, amiért csak tudunk. Adjunk hálát azokért a dolgokért is, amiket eddig természetesnek tekintettünk. Egészségesek vagyunk? Van otthonunk? Nem vagyunk egyedül? Minden nap van mit ennünk? Látunk mosolygó arcokat magunk körül? Van feladatunk, szabadságunk, és a friss levegőn csodás madarak röpködnek körülöttünk? Milyen hosszú hálalistát tudnánk írni?

Nézzük mindig az élet napos oldalát!

3. Segítsünk másokat! Ajánljuk fel a szolgálatainkat, képességeinket, erőnket vagy jelenlétünket azoknak, akiknek szüksége van ezekre. Érdemes az időnket erre áldozni, hiszen a boldogságérzet általában már az első alkalom után jelentkezik.

4. Tekintsünk optimistán a jövőbe! Azaz nézzük mindig az élet napos oldalát. Persze, a feladat akkor jelent igazi kihívást, ha ezt a körülmények miatt éppen nehéz megtenni, de innen szép nyerni!

5. Mozogjunk rendszeresen! Szoktassuk hozzá a testünk minden egyes porcikáját az aktivitáshoz, a mozgás öröméhez. Legyünk lelkesek és nyitottak a sportra, legyen a napunk egyik állandó programja a mozgás – akár csak 10-15 percre is.

6. Mindig legyenek céljaink! Ezek között pedig egy-két olyan, amiért egy életen át dolgozhatunk. Érdemes elidőzni, akár hosszú hónapokat is rászánni a gondolkodásra: mi az a tevékenység, elérendő álom vagy vállalás, ami belülről igazán hajt minket, amiért képesek vagyunk áldozatokat hozni, és ami minden másnál nagyobb elégedettséggel és boldogsággal tölt el?

7. Tudatosítsuk magunkban, hogy erősek vagyunk! Hogy nem érhet minket kellemetlen meglepetés, mert az életben bármilyen helyzettel meg tudunk birkózni. Egy-két sikeresen megküzdött akadály erőt, önbizalmat adhat ehhez, és jó kiindulás a kijelentéshez: „mindenhez van erőm”.

(fotó: Shutterstock)