A fejlesztésekről Annus Gábort, a Családbarát Magyarország Központ családtámogatási és stratégiai igazgatóját kérdeztük.

csalad.hu: Milyen újítások történtek a Családbarát Hely védjegy programban?

Annus Gábor: Régóta gondolkoztunk azon, hogyan lehetne a védjegy programot a költségek  optimalizálásával frissíteni. Mivel a védjegy tanúsítványok két évig érvényesek, ezért két év elteltével egy megújító auditra van szükség. Emiatt egyre több feladatunk lett, hisz szerencsére sokan jelentkeznek a megújításra, emellett újabb és újabb szervezetek igénylik az első tanúsítást, és kerülnek be a rendszerbe. A fenntarthatósági szempontokat is figyelembe véve úgy döntöttünk, hogy a megújító auditokat online módon folytatjuk le. Ez azt jelenti, hogy a saját IT infrastruktúránkat, a meglévő tárrendszerünket használjuk. Az auditor és a tanúsítás alatt álló szervezetek képviselői akár a Teamsen vagy telefonon keresztül is kapcsolatot tudnak tartani, megbeszélni a felmerülő kérdéseket, illetve az alátámasztó dokumentációt is erre az online felületre tudják feltölteni.

csalad.hu: Hogyan fogadták a szervezetek az újítást?

A.G.: Kifejezetten jól reagáltak rá. Természetesen meghagytuk számukra a személyes audit lehetőségét is, amely azonban költségtérítéssel jár. Fontos megemlítenem, hogy a jelentkezők több mint 95%-a az online audit mellett dönt, mivel ez rugalmasabb, költséghatékonyabb és fenntarthatóbb számukra is, hamarabb sorra tudnak kerülni, csökkennek a várakozási idők, sokkal rugalmasabb a folyamat.  Számunkra is erőforrás-optimalizálással jár, hiszen az eddigi utazással töltött időt az auditorok másra is tudják fordítani.

csalad.hu: Vannak már kimutatható adatok, mérések az online audit sikeréről?

A.G.: A Csak most indultunk el, jelenleg még a „teszt üzemmód” zajlik, de jól teljesít a rendszer.

csalad.hu: Milyen előnyei vannak még az online ügyintézésnek?

A.G.: Amit még fontosnak tartok megemlíteni, hogy az online audit  a rugalmasság és a fenntarthatóság szempontjából is fontos lépés, hiszen  jelentősen csökkentettük a papírmennyiséget és a nyomtatott anyagok számát. Az audit jegyzőkönyveket is teljes mértékben elektronikussá tettük, így a dokumentumokat mindkét fél elektronikusan alá tudja írni. Ez nem igényel plusz befektetést a szervezetek részéről, mert akinek van egy ügyfélkapus regisztrációja, az ingyenesen tudja az AVDH (Azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés – szerk.) hitelesítést elvégezni, ami tökéletes hitelesítést jelent. Mi pedig 2024 tavasza óta rendelkezünk elektronikus aláírással. A Családbarát Magyarország Központ által készített audit-jelentés is elektronikusan kerül kiállításra.  Érdemes megemlíteni még, hogy az online fejlesztésekkel a tanúsítványkiállítást is megreformáltuk. Eddig a Családbarát Magyarország Központ nyomtatta és postázta a tanúsítványokat, ma már a tanúsítványok is elérhetőek elektronikusan A3, A4, álló és fekvő formátumban is, így a szervezetek maguk tudják kiválasztani, hogy melyik formát, méretet szeretnék maguknak kinyomtatni és kihelyezni. Ezzel a rugalmassággal azt is támogatjuk, hogy egy szervezet több helyszínen is büszkélkedhessen a tanúsítványával. 

A Családbarát Magyarország Központ 2019 óta ítéli oda a Családbarát Hely tanúsító védjegyet munkahely és szolgáltatóhely kategóriában olyan proaktív vállalkozásoknak, szervezeteknek, amelyek elkötelezettek a családbarát szemléletű működés iránt, alkalmazkodnak a családos munkavállalók speciális élethelyzeteihez, és személyre szabott támogatást nyújtanak nekik.

A Családbarát Magyarország Központ a Védjegy Program keretében a feltételrendszer teljesítéséhez ingyenes tanácsadói szolgáltatást is kínál, továbbá a védjegyhez kapcsolódó képzéseket, tréningeket szervez a tanúsításra jelentkező vállalatok és szervezetek számára.