csalad.hu - Erősítsük ételekkel az idegrendszert!
CSALAD.HUAhol otthon vagy!
Erősítsük ételekkel az idegrendszert!
hirado.hu
2020. febr. 6. 9:27
Életmód
Egyes vitaminok és ásványi anyagok elengedhetetlenek az idegrendszer helyes működéséhez, ezért nagyon fontos, hogy ezekből elegendő mennyiséget bevigyünk a szervezetünkbe.

Egyes neurológiai betegségeket, hormonbetegségeket vagy a memória zavart és a depressziót is megakadályozhatjuk, ha tudatosan figyelünk a helyes táplálkozásra. Ezek a B-vitaminok, a mangán, a cink, a vas, a magnézium vagy épp az omega-3 zsírsavak, melyek hatalmas segítséget nyújtanak a stresszoldásban, a nyugodt, kiegyensúlyozott közérzetben és a szellemi frissesség megőrzésében. Persze ezeket kapszula formában is bevihetjük, de a legegészségesebb mégis az, ha az ételekből tudnak hasznosulni a szervezetben – olvasható a ridikul.hu cikkében.

Tojás

A tojás dúskál B-vitaminokban, főleg B5 és B12-vitaminokban, melyek a szellemi teljesítményt növelik. Magnéziumban is bővelkedik, valamint mangánban és cinkben is, melyek a hormonrendszert támogatják.

Máj

A népi gyógyászatban sokszor javasolták a máj fogyasztását azoknak, akik levertséggel, rossz közérzettel küzdöttek. A májnak rendkívül magas a B-vitamin, a cink, a mangán és a vas tartalma.

Sajtok

A sajt segít pótolni a cink hiányát a szervezeteben, illetve egyes sajtoknak, mint például a brie-nek és a fetának, rendkívül magas a B3-, B5- és B12-vitamin tartalmuk.

Humusz

A csicseriborsó talán az egyik legjobb cink- és magnéziumforrás, és ez a finomság a memóriát is serkenti.

Hüvelyesek

A lencse vagy a bab is bővelkedik magnéziumban és cinkben, emellett alapvető B-vitamin-források. Mivel tele vannak rostokkal, ezáltal még az emésztésre is jó hatással vannak.

Diófélék

A csonthéjasokban mindaz az ásványi anyag meg van, melyek az idegrendszert segítik. Bővelkednek kalciumban, szelénben, cinkben és mangánban, de még omega-3 zsírsavat is tartalmaznak.

(fotó: Shutterstock)