csalad.hu - 10 tipp, hogy a családi autózás ne legyen rémálom
CSALAD.HU
Ahol otthon vagy!

10 tipp, hogy a családi autózás ne legyen rémálom

drivemebaby.hu
2019. aug. 2. 5:01
Kisgyermeket nevelünk

Eljött a nyaralás és a pihenés ideje, ám ahhoz, hogy elérjük az úticélunkat, gyakran órákig az autóban kénytelen ülni az egész család. A drivemebaby.hu blog összegyűjtött tíz jótanácsot, amivel a család minden tagja számára kényelmesebb lehet az utazás.

1. Csomagoljunk be időben

Akár két-három nappal az utazás előtt érdemes bekapolni, így sokkal kevesebb stresszt okoz az insulás. És jobb, ha nem közvetlenül az indulás előtt derül ki, hogy nagyon is túlbecsültük, mi fér a kocsiba. Sose tömjük tele az autót! – tanácsolja a drivemebaby.hu blog.

2. Családi autózás előtt nézzük át a kocsit

Indulás előtt ellenőrizzük a kocsit sokkal alaposabban, mint egy átlagos hétköznapon. Motorolajszint, ablakmosófolyadék, gumiabroncsnyomás – a pótkerékben is! Az autón ez utóbbit akkor érdemes megnézni, ha már be van pakolva.

3. Aludjunk eleget

Mindenki feküdjön le időben előző este aludni! Sokan úgy gondolják, hogy jobb, ha a gyerekek az indulás előtti este sokáig fent maradnak, mert akkor biztos aludni fognak az úton. Na, ez az, amiben sosem lehetünk biztosak és nincs rosszabb, mint egy nyűgös totyogó vagy kamasz a hátsó ülésen. Plusz fáradtan mi sem tudunk sem a családi békére, sem a vezetésre összpontosítani.

4. Legyen nálunk nyomtatott térkép!

Ha belföldre nem is feltétlenül, de külföldre mindenképpen ajánlatos. Bármi történhet a telefonokkal, és akár a kocsi GPS-e is megkergülhet.

5. Szánjunk elég időt az utazásra!

Olyan jó kimondani, hogy 5-6 óra, és lent vagyunk a tengerparton. Ennél azonban sokkal többel kalkuláljunk, mindenképpen iktassatok be pihenőket és örüljünk, ha mégis sikerült ennyi idő alatt leérni.

6. Családi autózás: gyógyszerek nélkül sehova

Mindenképpen legyen nálunk fájdalomcsillapító, hasmenésre és hányingerre, utazási rosszullétre alkalmazható szer – kisgyereknél a háziorvost kérdezzük meg, mi adható. Nem kell bepakolni az egész házipatikát, de ezeket feltétlenül tegyük elérhető helyre a kocsiban.

7. Egészséges inni- és ennivalókat csomagoljunk!

Ha lehet, álljunk meg rendesen ebédelni, vagy vacsorázni.

A cukros dolgok hirtelen megemelik a vércukorszintet, ami aztán hirtelen le is esik. Ez a sofőrnek sem tesz jót, a gyereket pedig még fel is pörgeti, amire most végképp semmi szükség. Ha lehet, álljunk meg rendesen ebédelni, vagy vacsorázni.

Emellett gyümölccsel, ásványvízzel, zöldséges szendvicsekkel is készüljünk a családi nyaralásra. Fontos, hogy mindenki egyen, igyon elégszer és rendesen az út alatt, erre nagyon oda kell figyelni. A falatkák ilyenkor könnyebben csúsznak.

8. A napsugarak ellen is kell a védelem

Nyáron a megfelelő napellenzők, árnyékolók, napszemüvegek alapkellékek. Hiába a hűsítő klíma – amit feltétlenül tisztíttassunk ki indulás előtt, ha még nem tettük meg –, ha betűz a nap, nagyon kényelmetlen lehet az utazás. Főleg a gyerekeket zavarhatja hátul.

9. Ne csak autózásról szóljon a nyaralás

Alaposan gondoljuk át előre, mennyi időt töltünk egy nap az autóban. A családi béke érdekében nem jó ötlet, ha egyik nap utazunk 6-7 órát, másnapra pedig megint egy 2-3 órás autókázás van tervbe véve. Ha megtehetjük, a legjobb, ha egy hosszú út után legalább 2 napig egy helyben maradunk.

10. A gyerekek szórakoztatására jobb felkészülni

Kisebb gyerekeknél pakoljunk tele különböző dobozokat mindenféle érdekes, autóbiztos matatnivalóval. Ha az egyik dobozt megunta, jöhet a másik. Nagyobbaknál jöhet valamilyen játék a rendszámokkal, az autók színeivel, barkochba, „ki lát meg először…?” pipálós lista stb. A kamaszok valószínűleg nézelődni fognak vagy a telefonjukat bújják majd, zenét hallgatnak. Jó, ha van autós telefontöltő nálunk.

(fotó: Shutterstock)