A csalad.hu-nak Annus Gábor, a Családbarát Magyarország Központ családtámogatási és stratégiai igazgatója beszélt a képzésekről.

csalad.hu: Hogyan kapcsolódik a Védjegy programhoz„Munka és magánélet összehangolása” képzés?

A.G.: Ez egy 20 órás felnőttképzés, melyet alapvetően jelenléti módon tartunk meg a Családbarát Hely tanúsító védjeggyel rendelkező szervezeteknek, cégeknek, ugyanakkor a jelentkezést és a dokumentumok aláírását, kiadását online felületre helyeztük át, mivel fontos a szervezetünk számára a fenntarthatóság és a környezettudatosság. A „Munka és magánélet összehangolása” című képzéseink folyamatosan zajlanak. A képzési program célja, hogy támogassa a munka-magánélet egyensúly egészséges kiépítését, segítve a munkavállalókat a család és a munka összeegyeztethetőségéhez szükséges képességeik, készségeik fejlesztésében. A tréning során a résztvevők megszerezhetik a munka és a magánélet megfelelő és hatékony menedzseléséhez szükséges ismereteket, kommunikációs, együttműködési, konfliktus- és stresszkezelési készségeket 4 témakörben:

  1. Mentálhigiénés ismeretek és készségek
  2. Kommunikációs hatékonyság fejlesztés, stressz- és konfliktuskezelés
  3. Hatékony idő- és erőforrás-gazdálkodás
  4. Segítő kapcsolatok kialakításának támogatása

csalad.hu: Milyen újítások, digitális megoldások  kerültek bevezetésre a képzésben?

A.G.: Bár a képzések személyes jelenléttel zajlanak, a tréningre történő jelentkezést már elektronikus felületre tereltük, amivel csökkenteni tudjuk az aláírások és a nyomtatások számát. Így a tréningen, képzésen résztvevők is könnyebben jutnak a dokumentumokhoz. Kifejlesztettünk egy új képzési rendszert, ami alkalmas arra, hogy csoportokat szervezzünk, naplózottan nyilvántartsunk minden dokumentumot, és  nyomon tudjuk követni, hogy ki, mikor, hová jelentkezett. Erről a felületről generáljuk a képzési szerződéseket, amit a résztvevők le tudnak tölteni, és ha ügyfélkapu-regisztrációval rendelkeznek, akkor AVDH (Azonosításra visszavezetett dokumentum hitelesítés – szerk.) hitelesítéssel alá tudják írni, és vissza tudják tölteni. 
Az elektronikus aláírást 2024 tavaszán indítottuk el. Azóta már az 5. csoportunk fut elektronikus ügyintézéssel. Az első időszakban kijöttek az online adminisztráció gyermekbetegségei, de azokat korrigáltuk. Mindenki jól fogadta az újításokat. Minden képzésben volt olyan, akinek vagy lejárt az ügyfélkapu jelszava, vagy nem rendelkezett ügyfélkapuval. Ilyen esetekben kinyomtatjuk mi a szerződést, a tréner pedig eljuttatja a résztvevőkhöz, akik azt a helyszínen írják alá. Természetesen erre is van lehetőség, de a cél az, hogy minél kevesebb papírt használjunk.

A képzéssel kapcsolatosan bővebb információ a csalad.hu oldalon található.

Érdeklődni lehet: kepzes@csalad.hu