A JóAutók.hu felmérése szerint az adatok arra utalnak, hogy megkezdődött a csere, és a Nagycsaládosok autóvásárlási támogatását igénybe vevők piacra dobták régi családi autójukat.

Halász Bertalan, a társaság vezérigazgatója szerint a piac gyorsan reagált a támogatás bevezetésére, júliusban 65 százalékkal bővült az olyan szalonautók iránti érdeklődés, amelyekre felvehető a támogatás. Ugyanakkor az érintett kategória használt modelljeit is 18 százalékkal többen tekintették meg a vizsgált időszakban.

Az olcsó- és középkategória iránt nagy az érdeklődés

Az előzetes várakozásoknak megfelelően a 7 üléses szegmensben az érdeklődés főként az olcsóbb és középkategóriás modellek iránt erős. Halász Bertalan szerint miközben a támogatás bevezetése előtti, tájékozódó időszakban felső árkategóriás autó is volt a legnépszerűbbek között, a tényleges vásárlási döntés meghozatalakor már az olcsó- és középkategóriás modellek a legkeresettebbek.

A portál állami támogatással vásárolható családi autók toplistájának élén az egyik legkedvezőbb árú modell, a Citroen Berlingo szerepel. A középkategória népszerűségére pedig a második helyezett Ford S-Max és a dobogó harmadik fokára került Peugeot 5008 is jó példa. Érdekes kérdés a Dacia Lodgy szereplése, amelyik a legolcsóbb a támogatható modellek közül, viszont kiesett a toplistáról, ami magyarázható azzal is, hogy nem vehető fel rá a támogatás teljes összege. A használtautó-piactér vezérigazgatója ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy a piaci mozgásokat és az eladási számokat hosszabb időtávon elemezve a Lodgy számos presztízsmárkát megelőzve végezhet majd a listán.