A Magyar Nemzetben közölt felmérés szerint utazási programok, kulturális, gasztronómiai, sportolási és kikapcsolódást segítő lehetőségek vannak leginkább az élményajándékok között.

A kutatás arra is rávilágít, hogy a lakosság kis része pénzügyi tudatosságból már szeptemberben megkezdi a karácsonyi bevásárlást, novemberben pedig már majdnem minden második felnőtt beszerez valamit az ünnepekre.

A karácsonyt megelőző száz napban egy átlagos magyar vásárló 103 000 forintot költ ajándékokra. Emellett majdnem egyharmaduk tervez elutazni az ünnepek alatt és szintén egyharmaduk vásárol előre koncertjegyeket.

A pénzügyi tudatosság szakértői szerint az előrelátó tervezés a költségek elosztását jelenti, így majd nem egyszerre terheli a családi kasszát az ajándékok, alkalmi használati eszközök és az alapanyagok bevásárlása – az idei ünnepi terveket érdemes mostanában összeállítani.

Az év végi időszakban a legnagyobb napi forgalom a black fridayen, november 29-én várható. Ebben az időszakban mind az internetes kereskedelemben, mind a hagyományos üzletekben ak­ciókkal robbantják be az ünnepi idényt.

Érdemes már most figyelemmel kísérni az aktuális árkínálatot!

Nem mind arany, ami fénylik! Aki a korábbi évek tapasztalatai alapján idén arra készül, hogy a kedvezményes napokon vásárol nagyobb értékű terméket, érdemes már most figyelemmel kísérnie az aktuális árkínálatot, mivel tipikus módszere a webáruházaknak, hogy a hangzatos árengedmények előtt felemelik a termék eredeti árát, hogy majd ahhoz viszonyítva tűnjön magasnak a fekete péntekre meghirdetett kedvezmény.