A tudatos fogyasztók már készülnek az ünnepekre
Szerző:Magyar Nemzet2019. 10. 15.Életmód
Tárgyak helyett egyre inkább az élményajándékok iránt érdeklődnek a magyar vásárlók, amelyeket a családjukkal, szeretteikkel közösen élvezhetnek – derül ki az első, már az év végi bevásárlási szezonról szóló előrejelzésekből.
A Magyar Nemzetben közölt felmérés szerint utazási programok, kulturális, gasztronómiai, sportolási és kikapcsolódást segítő lehetőségek vannak leginkább az élményajándékok között.
A kutatás arra is rávilágít, hogy a lakosság kis része pénzügyi tudatosságból már szeptemberben megkezdi a karácsonyi bevásárlást, novemberben pedig már majdnem minden második felnőtt beszerez valamit az ünnepekre.
A karácsonyt megelőző száz napban egy átlagos magyar vásárló 103 000 forintot költ ajándékokra. Emellett majdnem egyharmaduk tervez elutazni az ünnepek alatt és szintén egyharmaduk vásárol előre koncertjegyeket.
A pénzügyi tudatosság szakértői szerint az előrelátó tervezés a költségek elosztását jelenti, így majd nem egyszerre terheli a családi kasszát az ajándékok, alkalmi használati eszközök és az alapanyagok bevásárlása – az idei ünnepi terveket érdemes mostanában összeállítani.
Az év végi időszakban a legnagyobb napi forgalom a black fridayen, november 29-én várható. Ebben az időszakban mind az internetes kereskedelemben, mind a hagyományos üzletekben akciókkal robbantják be az ünnepi idényt.
Érdemes már most figyelemmel kísérni az aktuális árkínálatot!
Nem mind arany, ami fénylik! Aki a korábbi évek tapasztalatai alapján idén arra készül, hogy a kedvezményes napokon vásárol nagyobb értékű terméket, érdemes már most figyelemmel kísérnie az aktuális árkínálatot, mivel tipikus módszere a webáruházaknak, hogy a hangzatos árengedmények előtt felemelik a termék eredeti árát, hogy majd ahhoz viszonyítva tűnjön magasnak a fekete péntekre meghirdetett kedvezmény.