Az ötletgazda, Balatoni Kata táncpedagógus, szervező a műsorban elmondta: a hagyományos népi játékok kulturális örökségként vannak jelen a mindennapjainkban, ezeket szeretné új formában, megközelítésben a figyelem középpontjába helyezni.

Mint mondta, ezek a játékok végigkísérik a gyerekek teljes szocializációs folyamatát, megtalálhatók köztük az ölbeli játékok, a párválasztó játékok, szellemi, ügyességi és eszközös játékok.

Ausztráliából és Németországból is csatlakoztak

Tájékoztatása szerint immár több mint 400 intézmény csatlakozott a kezdeményezéshez Magyarországról és a Kárpát-medence területéről, továbbá több mint tízen jelentkeztek távolabbi országokból, Ausztráliából, Amerikából, de Lengyelországból, Angliából és Németországból is csatlakoztak magyar gyerekekkel foglalkozó iskolák – mondta, hozzátéve, hogy egyre színesebb a paletta.

Mint mondta, az elmúlt száz évben sokan foglalkoztak a témával, sok gyermekjáték gyűjtemény létezik, ezekből minden évben kiválaszt néhányat, amelyet közzétesz. Ennek célja, hogy a pedagógusok ezekből válogatva minden évben újabb játékokat tanulhassanak, és adhassanak át a gyerekeknek.

A népi játék a legkiválóbb pedagógiai eszköz lehet

Hozzátette: a rendezvény célja, hogy a népi játék élménye mellett felhívják a figyelmet pedagógiai sokszínűségére is. "Az összes játék tele van ilyen lehetőségekkel, és ha ezt tudatosan használjuk, akkor a legkiválóbb pedagógiai eszközünk lehet" – mondta.

Kiemelte: gyermekkorban az elsődleges csatorna, amelyen a magyar kultúrát eljuttathatjuk a gyerekekhez, az a népi játék. "Ezért fontos, hogy ezt hogyan közelítjük meg. Ebben újdonság az a szemlélet, amelyet ez a program is közvetít" – mondta, hozzátéve: hogy ezúttal nem a produkció számít, nem egy évzáró műsorra, fellépésre készülnek, hanem a személyiség fejlődéséért, a közösség-élményért és a nemzeti kultúránkért való cél jelenik meg benne.