A Családbarát Magyarország Központ ügyvezetője a Csillagpont Rádiónak adott interjújában elmondta, hogy nagyon széleskörű kritériumrendszernek kell megfelelniük a cégeknek ahhoz, hogy megszerezzék a Családbarát Hely tanúsító védjegyet. Ehhez egy hosszú előminősítési kérdőívet kell kitölteniük. 

– Azért ilyen hosszú, mert ezzel oktatjuk, tanítjuk is azokat a cégeket, amelyek részt vesznek ebben a programban. Így ha ezt egy cég átnézi és kitölti, akkor már tulajdonképpen a teljes eszközrendszerre lesz rálátása. Tudni fogja, hogy most milyen kritériumoknak felel meg, és azt is, hogy milyen fejlődési lehetőségek vannak még előtte – részletezte Dr. Szuromi-Kovács Ágnes.

A pandémia ösztönözte a munkaadókat

Elmondta, hogy valamennyi kritérium közül a legfontosabb a rugalmasság. 

– Azt vizsgáljuk, hogy egy munkáltató mennyire áll rugalmasan a munkavállalóihoz, hiszen alapvetően ez határozza meg azt, hogy mennyire tud családbarát környezetet teremteni – fejtette ki.

– Mivel a munkavállaló a családjának a része, szeretne az ottani feladatainak is megfelelni úgy, hogy ideális körülmények között a munkájában támasztott feltételeknek is megfeleljen. Ebben tud jól segíteni egy családbarát munkahely – fogalmazott a Családbarát Magyarország Központ ügyvezetője.

Elmondta, hogy a rugalmasság terén nagyon sokat kellett tanulniuk a munkaadóknak nemcsak a pandémia miatt, hanem azért is, mert belépett a munkaerő-piacra egy új generáció, aminek a tagjai egy teljesen másfokú rugalmasságot várnak el a munkaadóktól. 

– Tekintettel arra, hogy a munkaerőpiacon verseny folyik a munkavállaókért, ezért ezt kénytelenek a munkáltatók is figyelembe venni. Ugyanakkor, igazán hatékony akkor lesz egy cég, egy szervezet, ha nemcsak az elvárásokat próbálja maximálisan kiszolgálni, hanem olyan környezetet teremt, ami inspiráló, munkára ösztönző is. Ezt az egyensúlyt kell megtalálniuk a munkaadóknak, hasonlóan ahhoz, ahogy a munkavállalóknak kell megtartaniuk a család és a munka közötti arányokat – mondta Dr. Szuromi-Kovács Ágnes.

Nem akarnak lemaradni a cégek

Arra a kérdésre, hogy miért pályáznak a munkaadók a védjegyre, úgy fogalmazott: a védjegy versenyelőnyt jelent, és egyre gyakrabban látom azt is, hogy a cégek azért pályáznak, mert nem szeretnének lemaradni ebben a versenyben. Az úttörők között már szinte mindenkinek van védjegye, tehát aki eddig nem szerezte meg, annak fontos, hogy megmutassa, hogy ezen a téren nem maradt le a többiektől. Vannak olyanok is, akik szeretnének tanulni, és hallották, hogy ebben a minősítési rendszerben sokat tudunk nekik segíteni a tanácsadó programunkkal. És vannak olyanok, akik csak azért jelentkeznek, mert kíváncsiak. 

Hozzátette: két kategóriában kapható meg ez a tanúsítvány: az egyik a Családbarát Munkahely kategória, a másik pedig a Családbarát Szolgáltatóhely kategória.