A tervezetten 14 hónapos standard projekt megvalósítása 2020. április 1-jén indult. A Családbarát Magyarország Központ Nonprofit Közhasznú Kft. konzorciumi tagként vesz részt a projektben, a konzorciumvezető pedig a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ).

A projekt közvetlen célcsoportját a turisztikai szektorban dolgozók jelentik: mind a munkavállalók, mind pedig a munkaadók bevonásra kerülnek. A közvetett célcsoport is rendkívül széles spektrumú. Kutatási eredményeinket nemzetközi szinten is prezentálni kívánjuk, így az európai turisztikai szektor egésze is a közvetett célcsoport része. A projekt elsődlegesen a hazai turisztikai szektorra kíván hatást kifejteni, területileg pedig az ország hat kevésbé fejlett régiójára összpontosít.

A projekt alapját a többdimenziós kutatás képezi. Ezen kutatási eredmények bázisán kerülnek meghatározásra azon módszerek, amelyek célja a turisztikai szektoron belül a munkaerőpiaci alkalmazkodóképesség fejlesztése.

 

Az ágazat informálisabb tájékoztatása:

  • a projekt weboldalán megtalálhatóak lesznek a kutatás eredményei
  • hirdetni fogunk a szakmai sajtóban
  • ágazati szereplőknek szóló kiadvány készítése
  • munkaadói és/vagy munkavállalói workshopok révén közvetlenül eljuttatjuk az eredményeket a munkaadóknak és a munkavállalóknak
  • munkaadói konferenciát és sajtónyilvános rendezvényeket szervezünk
  • országos és regionális turisztikai konferenciákat, workshopokat, célzott csoportos, munkahelyi tájékoztató rendezvényeket szervezünk
  • a kutatási eredmények nemzetközi szintű ismertetése az ágazat két Európai Párbeszéd Bizottságán keresztül

 

Azzal, hogy a turisztikai szektor munkaadóit és munkavállalóit helyeztük a projekt középpontjába, a magyar munkaerőpiac egyik leginkább kiszolgáltatottabb csoportja kap minden eddiginél nagyobb figyelmet. Az alábbi ágazati hatásokkal számolunk:

  • mérséklődik a turisztikai szektorban a fekete- és szürkefoglalkoztatás
  • hatékonyabb lesz a munkaadói és a munkavállalói oldal együttműködése, így növekszik a kollektív szerződések lefedettsége
  • jobban érvényesül a családbarát szemléletmód, így a munka és magánélet összehangolását segítő megoldások jobban elterjednek
  • a munkavállalók elégedettebbek lesznek a munkahelyükkel, munkájukkal; így csökken a fluktuáció
  • mérséklődik a munkaerő elvándorlása (külföldre és más ágazatokba), vonzóbbá válik az ágazat mind a fiatalok, mind a nők számára
  • a magyar turisztikai szektor keresletorientáltabbá válik: a családbarát turizmus iránti fogyasztói szokásokat jobban ki tudja majd elégíteni az ágazat, miközben a fiatalabb korosztály új fogyasztói igényeihez is könnyebben alkalmazkodik

Dokumentumok:

 

Kedvezményezett neve:Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ)
 Családbarát Magyarország Központ Nonprofit Közhasznú Kft., konzorciumi tag
A projekt címe:A turisztikai szektor munkaerőpiaci alkalmazkodóképességének fejlesztése
A projekt elszámolható összköltsége:50 538 000 Ft
A szerződött támogatás összege:49 905 500 Ft
A támogatás mértéke:98,75%
A projekt tervezett befejezési dátuma:2022.05.31.
A projekt azonosító száma:GINOP-5.3.5-18-2020-00159