2018-04-24 00:00:00 Nemzetközi kortárstánc fesztivál Miskolcon

A hosszú hétvége jó alkalom az alvásra

A hosszú hétvége jó alkalom a pihenésre és arra, hogy kialudjuk magunkat. Sok függ azonban a belső és a külső tényezőktől is – mondta az InfoRádióban Vida Zsuzsanna, a Jóalvás Központ neurológus főorvosa.

Az alváshiány fáradtsághoz, kimerültséghez vezethet – mondta a szomnológus az Alvás Világnapja alkalmából. Magyarország 2009-ben csatlakozott az Alvásdiagnosztikai és Terápiás Világszövetség kezdeményezéséhez. A szakember elmondta: alváshiány esetén súlyos aluszékonyság, fáradtság gyötörhet minket, kevésbé tudunk koncentrálni, ingerlékenyebbek lehetünk, megnő a reakcióidőnk.

Ez koffein – kóla, vagy kávé – fogyasztásával például javítható, de ha rendszeres a kevés vagy rossz minőségű alvás, az hosszútávon kevésbé korrigálható fáradtságot eredményez.

Vida Zsuzsanna kiemelte, hogy a fronthatások is befolyásolják az alvásunkat. Az erre érzékenyek ilyenkor rosszabbul alszanak, ráadásul egyéb betegségeik is rosszabbra fordulnak. Gyakoribbak a migrénes, epilepsziás rohamok, a mozgásszervi problémák is fokozódnak. Mindezeken túl például a Hold állása és számtalan egyéb környezeti tényező is befolyásolja az alvást.

Ezek alól a hatások alól nem tudjuk kivonni magunkat, de javíthatunk a helyzeten a megfelelő alvási körülményekkel, az elalvásra való felkészüléssel, vagyis a megfelelő hőmérséklet, fekvőhely, fényhatás kialakításával – mondta Vida Zsuzsanna

A szakember hangsúlyozta: rá kell hangolódni az alvásra, ehhez időt kell hagyni a szervezetnek, abba kell hagyni a munkát, el kell felejteni a mindennapi problémákat, valamint el kell tudni lazulni, amihez érdemes relaxálni.

Ha nem szükséges, nem kell azonnal gyógyszert bevenni, de hatásos lehet bizonyos gyógynövények használata.

(Infostart.hu)