November 11-ével a 14 éven felülieknek ismét bevezették a digitális oktatást, és habár az átállás a tavaszihoz képest szinte zökkenőmentesen zajlott, a családoknak ismét nehezített pályán kell szembenézniük a mindennapos kihívásokkal. Ehhez adunk most egy kis segítséget.
A koronavírus második hulláma miatt ismét több időt töltünk otthon, de szerencsére az okoseszközeink révén számos módon tudjuk tartani a kapcsolatot a külvilággal. Sokakat persze aggaszt, hogy a gyerekek a korábbinál jóval többet nyomogatják a gépet. Tiltsuk vagy engedjük? Hol van az egészséges határ? A „tech-tudatos” szülői hozzáállásról Dr. Szondy Máté klinikai szakpszichológussal, családterapeutával beszélgettünk.
A koronavírus-járvány miatt otthon maradt gyermekek szüleit arra biztatja a rendőrség és a szakemberek, hogy gyermekük internetes biztonsága érdekében maradjanak éberek, legyenek kételkedőek a gyerek által nézett tartalmak, új netes barátságok terén.
Több statisztikát is olvastam arról, hogy amióta a közösségi média felszálló ágban van, milyen mértékben nőtt a fiatalok körében a depresszió és az öngyilkossági hajlam. Nem véletlen, hogy rettegek a hátborzongató jövőtől, ami a gyerekeinkre vár, ha hagyjuk, hogy teljesen beszippantsa őket a cyber világ.
Mióta a négy fal közé kényszerültünk, olyan kifejezések között élünk, mint videókonferencia, digitális munkarend, online óra, chat, home office. A mindennapjaink része lett a Teams, a Zoom, a Classroom, a Skype, a Messenger. Hihetetlen sebességgel és rugalmassággal alkalmazkodtak az új lehetőségekhez a vállalatok, a tanárok, a diákok… és a kiberbűnözők.