A pályázat egyik célja, hogy elismerje azokat az általános- és középiskolákat, amelyek érdemi intézkedésekkel, helyi programokkal, szemléletformálással segítik a fiatalokat a fogyasztóvédelmi ismeretek elsajátításában. A kiírás arra ösztönzi az oktatási intézményeket, hogy tudatos fogyasztói szemléletet alakítsanak ki a diákokban.

Mindezekre azért van szükség, mert az iskoláskorúak mára kiemelt célcsoporttá váltak, rendszeresen vásárolnak az interneten, közösségi oldalakon anélkül, hogy jogaikról, lehetőségeikről részletesebb ismeretekkel rendelkeznének, így könnyen befolyásolhatók.

A közlemény szerint 2016 óta 22 általános iskola és 41 középiskola, köztük két külhoni magyar intézmény részesült ilyen elismerésben, vált jogosulttá a "Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola" cím viselésére.

A pályázatok a tanév ideje alatt bármikor benyújthatók, a pályázati felhívás és a kapcsolódó anyagok a kormányzati honlapon az ITM oldalán érhetőek el.


(Fotó: Shutterstock)