A legtöbb tanár tudatában van annak, mennyi tanulásra fordítható időt vesz el, ha a gyermekek nincsenek a WC használatára megtanítva. Az alaphigiénia és a WC használatának megtanítása nagyon sok időt vesz el a tanórákból.


A brit alsós tanárok ötöde legalább heti 30 percet tölt a gyermekek WC-használat utáni tisztába tevésével is. A kutatást az Essity egészség és higiénia cég készítette el, amlyben 400 alsós tanárt, 500 szülőt és gyermeket kérdeztek meg.


Ez az elvesztegetett idő 11 millió fontba kerül a brit oktatási rendszernek a tanári fizetések átlagát alapul véve. A tanárok 53 százaléka biztos abban, hogy vannak gyermekek, akiket nem szoktattak hozzá a WC használatához.


A gyermekek 46 százaléka arról számolt be, hogy szenvednek az iskolában azzal, hogy ne kelljen WC-re menniük. A gyermekek legalább 44 százaléka minden héten, 11 százalékuk minden nap igyekszik elkerülni azt, hogy az iskolában kelljen mosdóba mennie.


Ez azt jelenti, hogy 4,7 millió gyermek tartja vissza az ingert és nem megy WC-re az iskolában. Van olyan gyermek, aki ezért inkább nem iszik és nem is eszik az iskolában.


Azzal, hogy nem végzik el a szükségüket akkor, amikor a természet szólítaná őket, sok egyéb problémát is kockáztatnak: dehidratálódhatnak, húgyhólyag-fertőzést kaphatnak, valamint idősebb korukban bél- és inkontinencia-problémáik is kialakulhatnak.


A tanárok és a gyermekek egynegyede nem tartja jónak az iskolai WC-k színvonalát, minden ötödik szerint napközben senki nem ellenőrzi az állapotukat.


„Aggódunk, mert az iskolavezetők egyre nagyobb számban számolnak be arról, hogy olyan gyermekek kezdik meg az iskolát, akik nem tudják használni a mosdót” – kommentálta a felmérés eredményét a NAHT Edge szakszervezet vezetője.


„Az is nagyon aggasztó, hogy milyen sok gyermek számolt be arról, hogy igyekszik elkerülni az iskolai WC használatát” – mondta James Bowen, hozzátéve, hogy sok oka lehet ennek, de a mosdók higiéniája is hozzájárulhat.


„Mivel az iskolák költségvetése hatalmas nyomás alatt van, az a helyzet, hogy a legtöbb iskola egyre nehezebbnek találja ezen alapvető létesítmények javítását és fejlesztését” – hívta fel a figyelmet a szakszervezeti vezető.