A szívószálról sokaknak még mindig a gyöngyöző, jeges limonádé, egy frissítő koktél, vagy kedvenc papírpoharas üdítője ugrik be elsőre. De már egyre többen vannak azok, akik nem tudják kiverni a fejükből annak a tengeri teknősnek a képét, akinek az orrából próbálnak kihúzni egy szívószálat.

A műanyagban fuldokló teknős és társai a környezetvédelem jelképei lettek. Minden esetben az a gond, hogy az állatok élelemnek nézik és megeszik a felelőtlenül eldobált műanyagot.

Ha ez ellen tenni akar, akkor csatlakozzon Szívószálmentes Augusztushoz!

A kampány egyértelmű célja, hogy minden esetben kerüljük el a műanyag szívószálak használatát.

A tapasztalatok azt mutatják, vannak olyanok, akik még nem tették meg az első lépéseket a környezettudatosság útján, nekik jó kezdés lehet egy szívószálmentes hónap.

A régen még luxuscikknek számító szívószál manapság szinte automatikusan kerül a poharunkba, ha étteremben vagy szórakozóhelyen fogyasztunk. A nagyjából húszperces használatért azonban nagy árat fizetünk, ugyanis a műanyag több mint ötszáz év alatt bomlik le, ráadásul akkor sem tűnik el teljesen, csak apró darabokra esik szét. A Gasztrohős tavalyi számításai szerint egyetlen átlagos hazai étteremben annyi szívószálat használnak évente, amellyel három kézipoggyász méretű bőrönd telne meg.