CSALAD.HUAhol otthon vagy!
Befektetés a jövőbe
Csomagoljunk tízórait a gyereknek!
MTI
2019. szept. 9. 15:11
Iskolást nevelünk
Célszerű a szülőnek csomagolnia iskolás gyermeke tízóraiját, uzsonnáját – tanácsolta Csengeri Lilla dietetikus az M1 aktuális csatorna műsorában.

Sok szülő nem csomagol a gyermeknek uzsonnát, tízórait, hanem pénzt ad, amelyből a gyermek a büfében vásárolja meg az ennivalót. Ez nem jó gyakorlat – jegyezte meg.

A dietetikus szerint ha a szülő csomagolja az ennivalót, akkor például jó megoldás egy szendvics, amelyben a sovány felvágott biztosítja a szükséges fehérjét, a kenyér vagy pékáru pedig lehetőleg teljes kiőrlésű legyen, ami lassabban felszívódó szénhidrátot tartalmaz, így a gyermek több órára "jól lakik". Jobban is tud a gyermek koncentrálni, figyelni, ha kiegyensúlyozott a vércukorszintje – tette hozzá a szakértő.

A dietetikus szerint szükséges, hogy legyen a szendvics mellett idényzöldség is. Fontosnak nevezte, hogy a gyümölcs mellé olajos magvakat is csomagoljanak, amelyek hasznos ásványi anyagot tartalmaznak, de mivel magas a kalóriatartalmuk, heti két-három kis maréknál ne adjanak a szülők többet, és lehetőség szerint a sótlan változatot válasszák. Elmondta azt is, ha a zöldség, gyümölcs össze van vágva, akkor szívesebben fogyasztja a gyermek, és érdemes a gyümölcsre citromlevet csepegtetni, hogy ne barnuljon meg.