Kell-e párkapcsolatot tanítani az iskolákban?

Régi vita, hogy kell-e, és ha igen, mennyit és hogyan beszélni a párkapcsolatokról és a szexualitásról az iskolában. Egy walesi jótékonysági szervezet szerint a válasz egyértelműen igen, különös tekintettel az internet jelentette kihívásokra. Tovább »


Meg kell határozni a magyar közoktatás célját

Pontosan meg kell határozni, hogy mi a magyar közoktatás célja és ehhez kell megteremteni a szükséges gazdasági és szakmai feltételeket – nyilatkozta a Nemzeti Pedagóguskar (NPK) elnöke a Magyar Időknek.

Tovább »




Az élet színpadán játszunk

Rögtönzött Szülői Értekezlet – az interaktív iskolaszínház ötletgazdájával, Tibenszky Móni Lisával és az előadásban résztvevő két szakértővel, Pólus Enikő, érzelmi tanárral és Balatoni József, alias Jocó bácsi osztályfőnökkel olvasható beszélgetés a budapest.imami.hu oldalon. Tovább »


Debreceni gimnazisták nyerték a PénzSztár versenyt

Az Országos Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Verseny héten lebonyolított döntőjében a 2016. évi PénzSztár címet és a vele járó fődíjakat a Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium négyfős csapata szerezte meg, míg a második helyen egy határon túlról, Szatmárnémetiből érkezett gárda végzett – közölte a versenyt szervező PénzSztár Versenyközpont. Tovább »


Oktatási felmérések: a tantervi tudás erős, de azt a diákok az iskolán kívül nem tudják kamatoztatni

A negyedik és nyolcadik osztályos magyar diákok nemzetközi szinten is kiemelkedő, erős “tantervi jellegű” tudással bírnak, ugyanakkor ezeket az alapokat a 15 évesek nem tudják a nem iskolai kontextusokat modellező digitális PISA-feladatokban kamatoztatni – többek között ez állapítható meg a PISA, a TIMSS nemzetközi és az országos kompetenciamérések legfrissebb adataiból. Tovább »