A szakértő elmondta, megszaporodtak a kártyás visszaélések az online tranzakcióknál, de azért még mindig nem olyan jelentős ezeknek a száma. A Magyar Nemzeti Bank statisztikája szerint a magyarok esetében 1000 tranzakció kell ahhoz, hogy 8-9 darab visszaélés történjen. Ezek is azokon az oldalakon keresztül jönnek létre, amelyek kevésbé ismertek és külföldiek.

Több mindent tehetünk azért, hogy az online vásárlásaink megbízhatóak legyenek. Az első a megfelelő oldal megválasztása, majd pedig a szolgáltató feltérképezése, amelynek megadjuk kártyánk adatait.

Internetes vásárláshoz alapvetően a kártyánkon szereplő adatok szükségesek. Ha más adatot is bekérnek, például számlaszámot vagy pin-kódot, akkor az mindenképpen gyanúra ad okot, ugyanis a banki szolgáltató semmilyen esetben nem kéri ezeket az adatokat, így semmiféleképpen ne folytassuk a vásárlást, ha ilyesmit észlelünk.

Abban az esetben, ha mégis végigvisszük a tranzakciót és valamilyen módon kárunk keletkezik belőle, mindenképpen fel kell hívni a bankunk ügyfélszolgálatát, le kell tiltani a kártyát, hogy további visszaélések ne történhessenek. A felhívandó számot általában a bankkártya hátoldalán találjuk meg.

Ha körültekintőek voltunk az internetes fizetésnél, (nem adtunk meg egyéb adatot), mégis visszaélnek a kártyánkkal, akkor jogosultak vagyunk kártérítést igényelni a bankunknál.

Nyaraláskor rengeteg olyan helyzet adódhat, amikor kiskereskedőnél fizetünk bankkártyával. Ha külföldre utazunk nagyon fontos, hogy a bankunknak jelentsük ezt be, illetve hogy a banki ügyfélszolgálat számát mentsük el a telefonunkba, hiszen ha bármi történik a kártyánkkal, azonnal cselekedni tudunk és a bank gyorsan tud ajánlani megoldást a problémánkra.