Fegyverneki Gergő a digitaliscsalad.hu-n azt ajánlja: gondolkozzunk a Z-k és az alfák fejével is!

Tegyünk fel a kérdéseket, még a könyv kézbevétele előtt. Ezek arra jók, hogy felkeltsék a gyerekek érdeklődését, lássák, mire lesz érdemes nagyon figyelni a sztoriban, és mögé nézzenek a tartalomnak.

• Ha a Pál utcai fiúk korában lett volna internet, hogyan zajlott volna a kommentháború a közösségi média oldalain? Akkor is üveggolyóval játszottak volna a gyerekek, vagy inkább a telefonjaikat nyomkodták volna?

• János vitézbe miért szeretnének bele a mai lányok? Miről posztolna az instáján Jancsi?

• Milyen életrajzi párhuzamok figyelhetőek meg az Apostolban Petőfi Sándor és Szilveszter között? Szerinted jól tette a mű szereplője, hogy a magánélet helyett csak a közre figyelt? Te hogyan ítéled meg? Te mit tettél volna az ő helyében?

• Melyik Örkény egyperces novella tetszett a legjobban és miért? Melyik gondolkodtatott el a leginkább? Melyik az, ami miatt újraértékelted a saját életed?

• Ibsen Vadkacsájában melyik szereplő számára mit jelenthet a madár? Mit jelent számodra leginkább? Szerinted előnyösek vagy inkább rosszak az emberek életében az élethazugságok? Hogy látod, ezek mikor lehetnek jók és mikor rosszak?

• Szerinted megannyi szerelmes történet közül miért éppen a Romeo és Júlia vált örökérvényűvé? Ha ma Téged kérnének fel, hogy készíts belőle filmet, min változtatnál? Mit üzennél és milyen lenne a környezet?


Fegyverneki Gergő pedagógusként és szülőként is kiemeli, fontos, hogy a gyerekekkel megszerettessük az olvasást, és megismerjenek fontos történeteket. Egész egyszerűen azért, mert ezek formálják az ember jellemét, és fejlesztik számos készségét (képzelőerő, empátia, szókincs, kifejezőkészség). Az olvasást semmi sem pótolja igazán.