2019-02-23 19:00:00 Csángó Bál a Millenáris parkban

Újévi fogadalom? Így legyünk kitartóak az edzésben

Állapotfelmérés, elérhető, de kihívást jelentő célok, és talán a legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat edzés közben - tanácsolja Popovics Tamás, az egyik legnagyobb hazai fitneszlánc vezetőedzője.

Az újévben szignifikánsan megnő az edzőtermekbe járók száma, de a lendület heteken belül sokaknál kifullad – derül ki a Life1 Fitness adataiból. Az egészségesebb életmód után vágyódók lemorozsolódása jól meghatározható okokra vezethetők vissza, melyek tudatossággal és munkával kivédhetők.

A legjellemzőbb hiba, mikor a kezdők a kiindulási állapot és a célok meghatározása nélkül vágnak bele egy nem egyénre szabott edzésprogramba. Ez nemhogy nem eredményez fejlődést, hanem még roppant sérülésveszélyes is. Az edzséterv kialakításakor nem csak a tanuló fizikai képességeit és sérüléseit kell számításba venni, hanem életmódját, céljait és motivációit is. Ezek nélkül ugyanis nem lehet megfelelő és hatékony edzésprogramot összeállítani. „Ha kezdőként egy hasonló folyamaton megyünk keresztül, akkor nagy valószínűség szerint jó kezekben vagyunk” – emeli ki Popovics Tamás.

Sajnos nem lehet azonnal irreális eredményeket elérni. Mindez persze nem azt jelenti, hogy nem lehet olyan (rész)célokat kitűzni, amik belátható időn belül teljesíthetők. Az edzések kihívásszintjének meghatározása azért is nagyon fontos, mert ezek segítségével lehet – és kell is – már egy edzéssel is sikert elkönyvelni.

Az edzőnek és esetleges edzőtársaknak is nagy szerepe lehet abban, hogy sikeres legyen az életmódváltásunk, hiszen az emberek többsége szeret közösséghez tartozni. „De talán a legfontosabb, hogy az edzés szórakozás legyen és jelentsen örömet!” – húzta alá a Life1 Fitness szakértője.

(Család.hu)