2018-09-22 00:00:00 Veszprémi Mesefesztivál

Azok a fránya mérőórák! A szolgáltató sosem lehet hibás?

Be kell vizsgáltatni a mérőórát, ha a fogyasztó azt tapasztalja, hogy a megszokottnál hirtelen jóval magasabb lett a vízhasználata - mondta az InfoRádiónak a Budapesti Békéltető Testület elnöke. Megnövekedett vízfogyasztás esetén a fogyasztónak levélben kell panaszt tennie a szolgáltatónál, lehetőleg a vízóráról készült fénykép vízóramelléklettel – tanácsolta Baranovszky György.

Ha csőtörés miatt magasabb a vízfogyasztás, akkor a szolgáltatók behajtják a pénzt a fogyasztótól, ám a tapasztalat és a gyakorlat az, hogy el szokták engedni a csatornadíj ellenértékét, egyes szolgáltatók pedig készek ilyenkor részletfizetési kedvezményt adni.

Ha elromlik a vízóra, a szolgáltatónak kötelessége műszaki szempontból ellenőrizni a berendezést, és Baranovszky György azt javasolja, hogy mindig legyen ott a fogyasztó, amikor ez megtörténik. Mint mondta, a Budapesti Békéltető Testület sok olyan esettel találkozott, amikor az ellenőrzés eredménye az volt, hogy az óra jól mér és nem hibás. Ilyenkor a fogyasztó nehezen tudja bizonyítani, hogy nem ő használta el a vizet. Tipikus, amikor egy csőtörés esetén arról egyezkednek a felek, hogy elengedi-e a szolgáltató a fogyasztó megnövekedett vízfogyasztásának ellenértékét, vagy nem. A kérdés az, hogy mennyire róható fel a csőtörés a fogyasztónak – hangsúlyozta Baranovszky György.

Van olyan is, hogy nincs csőtörés, nincs valós fogyasztás, mégis magasabb összeg szerepel a számlán, és ilyen a gázfogyasztásnál is előfordul. Ilyenkor a fogyasztók azzal szoktak védekezni, hogy nem csináltak semmit, ekkor következik az órák bevizsgáltatása. Baranovszky György azonban hozzátette, olyan esettel még nem találkozott, amikor a szolgáltató azt állapította volna meg, hogy az ő mérőórája a rossz.

(infostart.hu)