2018-09-26 00:00:00 EuroSkills

Mit tegyünk, hogy ne legyen nagyobb baj az inzulinrezisztenciából?

Az inzulinrezisztencia néhány éve még ismeretlen fogalom volt. Manapság viszont becsült adatok szerint a lakosság kétharmadánál kimutatható a diabétesz előszobájaként is emlegetett betegség. Különösen aggasztó, hogy minden második fiatal inzulinrezisztens.

"Életmódváltással természetes módon lehet kezelni az inzulinrezisztenciát" – tanította dr. Benkő Éva az érintetteknek.

A szakember az Életkor magazin stábjának elmondta, hogy ő maga is inzulinrezisztenciában szenved, és rajta a nyugati orvoslás nem tudott kellően segíteni, ezért kénytelen volt új utakat keresni a saját egészsége és jó közérzete érdekében. Így az új kutatási eredményeket kezdte el átültetni a gyakorlatba – tette hozzá.

A gyógyulásnak több pillére van: az első és legfontosabb az étkezés. "Az az egészséges, hogyha tudom, hogy mi a gyors és lassú felszívódású szénhidrát, és mindegyiket abban az étkezésben fogyasztom, amikor nem ártok vele a testemnek, hanem tehermentesítem" – hangsúlyozta a doktornő.

A testnek az inzulin receptor-érzékenysége a nap folyamán változik, és amikor rossz ez a receptor érzékenység, akkor csak lassú felszívódású szénhidrátokat javasolt enni. Ezért reggelire, vacsorára nem jó gyümölcsöt vagy tejtermékeket enni. A szakértők azt tanácsolják, hogy a napot bőséges reggelivel, egy „mindent bele szendviccsel” érdemes kezdeni. De a zöldségek minden étkezéskor elengedhetetlenek, mert rendben tartják a bélflórát, amelynek helyreállítása ugyancsak kulcsfontosságú.

Fekete Zsuzsa, az inzulinrezisztencia csoport egyik tag arról beszélt, hogy a betegség először nem nála derült ki, hanem a lányánál. Ekkor hangzott el az, hogy vélhetően ő maga is érintett, és ezt egy átfogó vizsgálat meg is erősítette. Az Életkor stábjának elárulta, hogy másfél hónapja került kapcsolatba Benkő doktornővel, és azóta négy kilogrammot fogyott, és a közérzete is jobb, energikusabbnak érzi magát. A lányával pedig jó párost alkotnak, tudják egymást motiválni és segíteni a mindennapokban.

Az étkezés mellett létfontosságú a rendszeres testmozgás is. Dr. Benkő Éva úgy fogalmazott, a beteg dönt: vagy sportol, vagy megbetegszik. Egy óra edzéssel akár 20-30 százalékkal javulhat a sejtek inzulin hasznosítása.

A szervezetünk tehermentesítése rendkívül fontos. Ebben segít a pihentető alvás, a stressz csökkentése, a vegyszermentes háztartás vagy az elektroszmog kerülése. A doktornő hangsúlyozta, hogy a kurzus legfontosabb célja, hogy minél inkább tehermentesítsék a testet: minimalizálják a külső károsító tényezőket, és felerősítik a test úgynevezett önregenerációs képességét. Így a már meglévő betegségek is visszafejlődhetnek.

A komplex megelőző programnak része nemcsak az életmódváltás, hanem a lelki okok feltárása és „kitakarítása” is. Ma már tudjuk ugyanis, hogy a civilizációs betegségek okai kiküszöbölhetők. Az egészség tervezhető, amely mindenkinek a személyes felelőssége.

(Híradó.hu)