2018-09-26 00:00:00 EuroSkills

Így kerülhető el a szemszárazság

Nemcsak a monitor előtt töltött hosszú órák, hanem a légkondicionáló berendezés, sőt a biciklizés, sétálás, és a repülőgépes utazás is okozhat szemszárazságot.

Ha a könnycsatornák működése csökken, nem termelnek kellő váladékot a szem nedvesen tartásához, ami kellemetlen érzetet okozhat, ráadásul sérülékenyebbé is teszi a szemgolyónkat.

A szemszárazság legfőbb tünetei

  • homályos látás
  • száraz, viszkető, fájdalmas érzés egyik vagy mindkét szemben
  • fáradt szemek
  • idegentest-érzés a szemben
  • fényérzékenység
  • szempirosság
  • a szemek körüli bőr szárazsága

Növelhetik a szemszárazság esélyét az időskor, bizonyos gyógyszerek, illetve környezeti tényezők. Jó megoldás lehet a műkönny rendszeres használata, de más módon is segíthetjük a szemünk működését.

Használjunk párologtatót, mert a túl száraz levegő is okozhat szemszárazságot.

Amennyiben hajszárítót, ventilátort vagy bármilyen levegőt fújó eszközt használunk, sose irányítsuk közvetlenül az arcunkra.

A monitort lejjebb állítsuk, mint a szemeink vonala, úgy, hogy kb. 20 fokos szögben nézzünk le a képernyőre.

Kerüljük az olyan helyiségeket, ahol dohányoznak, mert a dohányfüst erősen súlyosbíthatja a szemszárazság tüneteit.

Fogyasszunk rendszeresen omega-3 zsírsavat tartalmazó ételeket (chiamagot, lazacot, szardíniát, szardellát), vagy étrend-kiegészítő formájában juttassuk a szervezetünkbe.

Ha számítógéppel dolgozunk, pihentessük rendszeresen a szemeinket – minden 20 perc után nézzünk máshova, vagy csukjuk be a szemeinket egy percre.

(Híradó.hu)