2018-12-17 19:00:00 Molnár Ferenc: Liliom - a Gyermekmentő Szolgálat jótékonysági színházi előadása

Így költekeznek a tinik

A tinikorba lépő lányok már többet költenek, mint a fiúk, mert felfedezik a drágább sminkeket és a szépségápolási cikkeket. Ez persze aligha meglepő, az már inkább, hogy 10 éves korig a fiúk költekeznek jobban az Egyesült Királyságban.

Persze a kicsiknél még nem kell hatalmas összegekre gondolni, a brit statisztikai hivatal (ONS) adatai szerint a 7-10 éves korosztályban a fiúk heti 8,5 fontot, a lányok csak 7,5 fontot költenek. (Egy font kb. 350 forint.)

Aztán 10-12 éves kor között a lányok kiadásai már megelőzik a fiúkéit, majd ez a folyamat a 13-15 éves korosztályban felgyorsul. Érdekes, hogy míg a brit fiúk heti 10 pennyt költenek átlag piperecikkekre, addig a lányok 1,7 fontot.

A számok azt is megmutatják, hogy a mai tinik kevesebbet költenek, mint az ezredforduló tizenévesei. Míg 2002-2004-ben az átlagos heti költés lányoknál 21,5 font volt, 2015-2017-ben ez 20,2 fontra esett vissza. A fiúk költései pedig 19,3-ról 17,3-ra csökkentek.

Az adatok egy naplózó kutatásból származnak, amelyben az ONS arra kérte a vizsgálatba bevont gyermekeket, hogy a bevételeiket és a kiadásaikat egy kéthetes időszakban jegyezzék fel.

Az ONS szerint nagyon kiugró a különbség a piperecikkek tekintetében az idősebb korcsoportban a fiúk és a lányok költései között. Két hét alatt a 15 éves fiúk mindössze 2 százaléka vett ilyen cikket, míg az azonos korú lányok 17 százaléka.

A lányok inkább könyvekre, a fiúk szoftverekre költenek

A felmérés további adataiban is akadnak bőven érdekességek. Például az, hogy ugyan a gyermekek a legtöbbet ruhára költik, a 7-15 éves lányok kétszer annyit fordítanak könyvekre, mint a fiúk, akik viszont tízszer annyit költenek számítógépes játékokra és szoftverekre, mint a lányok.

A legtöbbet vásárolt árucikk a 7-15 éves gyermekek körében a cukros, gyakran szénsavas üdítőital. A gyermekek 56 százaléka vett legalább egyet a két hét alatt. A kisebbek pedig gyakrabban vettek fagylaltot, mint a nagyobbak.

Bár a korábbi időszakhoz képest a fiatalok kevesebbet költöttek, azért olyan drágább vásárlások is szerepeltek a listán, mint a kerékpár, a mobiltelefon vagy a számítógépek – írta a BBC.

(Család.hu)