2018-09-25 20:00:00 A Romengo és a Mendelssohn Kamarazenekar közös koncertje

Január 15-ig lehet még szavazni a Média a Nemzedékekért-díj jelöltjeire!

A Média a Családért Alapítvány második alkalommal adja át a Nemzedékekért-díjat az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával. A közönségszavazás még zajlik, a jelöltekre még bő egy hétig lehet szavazni a mediaacsaladert.hu oldalon.

A kitüntetés ezúttal is az Idősek a társadalomban és a családban témával kapcsolatos médiamegjelenéseket veszi figyelembe. A zsűri 12 médiamegjelenés közül választ, amelyek lehetnek print és online írások, illetve rádiós és televíziós műsorok is. A szakmai díj összege 250 000 Ft, melyet az adott cikk/műsor szerzője, szerkesztője nyerhet el, az átadás pedig a Média a Családért-díjjal közösen zajlik majd, január 18-án.

A díjhoz Közönségdíj is tartozik, január első három hetében zajlik a szavazás a mediaacsaladert.hu oldalon, ahol a jelölt pályamunkák is megtekinthetők.

A Média a Nemzedékekért-díj a már nagy múlttal rendelkező Média a Családért-díjhoz hasonlóan jött létre. Utóbbi 2007-ben, a Képmás magazin és a Média a Családért Alapítvány közreműködésével valósult meg, középpontba helyezve a család szerepét, hangsúlyát a médiában. A díj célja, hogy felhívja a figyelmet a társadalom számára fontos ügyekre. Így 2016 októberében az idősebb generáció és megítélése lett a Nemzedékekért-díj alappillére. Tematikáját tekintve szintén szorosan kötődik a családhoz, azonban az idősebb korosztály társadalombeli szerepére, a közösségekben, a munkában való jelenlétükre, a róluk alkotott véleményre helyezi a hangsúlyt.

A témához kapcsolódik az a tudományos kutatás is, amelyet a Budapesti Corvinus Egyetem indított 2017 tavaszán. A kutatócsoport tagjai: Prof. dr. Aczél Petra, dr. Bokor Tamás, dr. Kovács Gábor és asszisztenseik az idősekkel kapcsolatos sztereotípiákat vizsgálták. Ezzel kapcsolatban az emberekben és akár a médiában megjelenő előítélet került fókuszba. Ahogyan Aczél Petra fogalmazott: ,,A sztereotípia a megismerés egy módja, amikor valamit, valakit kevés – és sokszor leegyszerűsített – jellemzővel azonosítunk(…)Az ageism vagy age-izmus elnevezés éppen a sztereotípiává váló negatív jelzők kapcsán mutatott rá az időskorral kapcsolatos hozzáállásunk bajára. Arra, hogy a fogyasztói, illetve médiakultúra az öregedést, öregséget mint valami különösen szomorú és magányos időszakot mutatja.”

A felmérést a Média a Családért Alapítvány és az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatta. A január 18-ai díjátadón egy rövid előadás keretében beszámolnak az azóta született eredményekről is.

(Család.hu)